Tuesday, July 1, 2008

Ape ade di dasar laut

Diving adalah xtvt yg sudah lame aku xuat.
last diving mase bln 9 thn lepas kat tioman.

me

pete tgh tgk ape yek??

mase kat dlm laut tu umpama di alam lain.
bnyk soft coral, hard coral, reef, ikan yg mcm2 saiz n warna, mahluk2 yg mcm bentuk kat dlm laut tu.

nemo!!

jelly fish

dicelah2 batu n coral

anda nampak apa yg saye nampak?
(scorpion fish/stonefish)

turtle

diving waktu mlm berbeza ngan dive pada siang hari.
waktu mlm warna ikan n coral sgt cantik.
mase mule2 dulu takut gak nak dive mlm2, but bile dah masuk dlm air hilang semua rase takut. tapi kene ade torchlight laa. kalu tak gulap gulita la xnmpk pape.
yang aku paling tunggu mase diving adalah nmpk ikan yg beso2 terutamanya SHARK.
kalu dikire dah 5kali nampak shark. yg paling beso aku nmpk adalah sebeso aku.

gambar ini blur..
tp cube tgk betul2
(JAWS)

satu lg aku suke me dive adalah ambil gambo.
boleh dikatekan 60% dr gambo yg aku ambil mesti blur..
nak uat mcmne aku bkn pro pon.
but skrg dah ade ilmu ckt2 la mcmne nak ambil gambo dlm air.
pengalaman dive yg paling best adalah mase dive kat great barrier reef visibility superb n banyakkkk yg aku nmpk termasuk shark.
pengalaman yg xbest bile masuk jek dlm laut xnmpk pape sbb poor visibility.

harap2 kalu ade mase dpt laa g dive lg..

2 comments:

qwypark said...

syok ooo...ko x kecut perut ke jot time nmpk shark tu?..hehe

yazdie said...

Alaa.. blur laa gambar ikan yg dikatakan shark tuh.. ntah2 CAT FISH er kut.. kwang kwang kwang... BTW fish for frens ok..?